مقالاتآشنایی با انواع مش

آشنایی با انواع مش

انواع مش عبارتند از
  1. لولایت
  2. های لایت
  3. سان لایت
  4. مووی لایت
  5. هاف لایت
  6. دارک لایت
  7. استار لایت
  8. لایت برفی
  9. لایت پلنگی
  10. لایت بارانی
  11. لایت بری
  12. ری لایت
  13. ویو لایت
  14. شو لایت
  15. لایت پوش
  16. لایت گربه‌ای
  17. لایت شطرنجی
به عمل روشن کردن تکه‌هایی از مو که با کلاه یا فویل یا هر وسیله دیگر انجام شود بطوری که اختلاف زمینه مو و تکه‌های مش 5 درجه بیشتر باشد مش می‌گویند در روش مش با کلاه تکه‌ها را سه به سه با هم کنترل می‌کنیم و به دور هم قرار می‌دهیم.

در مورد ترکیب رنگ‌های دائم مثلاً مش کرم رنگ 10/0 را با اکسیدان 3% مخلوط می‌کنیم و به مدت 15 الی 20 دقیقه ماساژ می‌دهیم تا رنگ كرم بدست آيد. یا رنگ ساژ نقره‌ای رنگ 11/12  كه از  رنگ‌ها‌ی نیمه موقت است و به جاي وارياسيون مي توان از آنها استفاده كردرا با اكسيدان 3% مخلوط كرده و به مدت 15 الي 20 دقيقه ماساژ ميدهيم. (بايد توجه داشته باشيد که اگر از اين دسته رنگها بیش از حد نیاز بکار نگیریم چون باعث تیرگی می‌شود.)

و یا اگر لایت همراه با دکلره باشد باید رنگ ساژ آن اکسیدان 3% و برای دکلره آن اکسیدان 9% و 12% بکار ‌رود و اگر لایت روی موهای طبیعی بدون دلکره باشد می‌توان رنگ را با اکسیدان 12 % ترکیب نماییم و اگر رنگ ساژ بیش از خواسته مشتری تیره شد می‌توانید با اکسیدان 9% و شامپو مو را ماساژ داده و یا با مخلوط شامپو و اکسیدان و پودر دکلره موها را ماساژ داد و یا از رنگ‌های مکمل که در بالا توضیح داده شد رنگ ناخواسته را تشخیص داده و رنگ خنثی کننده آنرا روی موها بکار بگیرید.

موهایی که آسان بی‌رنگ می‌شود
1.موهایی که به راحتی حالت فر و صاف را به خود می‌گیرند.
2. موهایی که جنس آنها خشک است.
3.قبلاً روشن شده باشند.
4. موهایی که به راحتی فر دائم را به خود می‌گیرند.
5.موهایی که تازه فر دائم شده باشند.
6.موهایی که قبلاً دکلره باشند.
7.دارای منفذ و سطح ناهموار می‌باشند.

موهایی که به سختی بی‌رنگ می‌شود
1.موهایی که چرب و بی‌حالتند.
2.هموار دارند یعنی کوتیکول مو در حالت عادی روی هم فشرده‌اند.
3.موهایی که به کندی فر را بخود می‌گیرند.
4.موهایی که حالت خود را به سرعت از دست می‌دهند.
5.رنگ‌های گیاهی حنا و شرابی، مشکی پرکلاغی خورده باشند.

حتماً قبل از دکلره از مواد محافظت‌کننده استفاده شود. بویژه برای موهای آسیب دیده، ضعیف، خشک و مشکل‌دار.
بطور معمول پودرها باید دو تا شش درجه بتواند روشن‌سازی نمایند و اگر درجه بالاتری را بخواهیم بهتر است این کار یعنی عمل بی‌رنگ کردن را طی دو یا سه مرحله انجام دهیم و بهتر است از بی‌رنگ‌کننده‌هایی مثل دکاپاژ، کرم‌ها و روغن‌هایی که برای همین منظور هستند استفاده شود که می‌تواند تا 4 درجه مو را روشن کند و به پایه قرمز و نارنجی برساند و از هیچگونه وسیله گرمایشی مانند سشوار استفاده نکنید چون حرارت باعث آسیب رساندن به موها می‌شود و از کلاه نیز استفاده نکنید تا آمونیاک بتواند تبخیر شود و از موها دور شود. برای دکلره کردن موهای طبیعی مواد دکلره با اکسیدان 12% را برای ساقه‌ها و اکسیدان 9% را برای ریشه‌ها استفاده نمائید و اما برای موهای رنگ شده که می‌‌خواهیم دکلره کنیم از اکسیدان 9% برای ساقه‌ها و اکسیدان 6% برای ریشه‌ها، تا یکدست شود.

پاک‌کردن رنگ قبلی از سر را دکاپاژ می‌گویند و چون مواد دکاپاژ روی موهای رنگ شده سریعتر خشک می‌شود کمی آنرا رقیق‌تر درست کرده و به موها می‌زنیم و اگر موها سالم بوده و از سری رنگ‌های تیره 2 و 3 یا 4 باشد پودر دکلره را با اکسیدان 12% ترکیب می‌کنیم و اگر رنگ‌هایي از  قبیل 5 و 6 و 7 باشد پودر را با اکسیدان 9% ترکیب می‌کنیم و اگر 8 یا 9 باشد برای دکاپاژ از اکسیدان 6% و اگر بعد از دکاپاژ رنگ قرمز و نارنجی باشد نشان دهنده این است که قبلاً از رنگ حنایی یا رنگ‌های شرابی یا تن قرمز بوده و اگر بعد از دکاپاژ سبز شود نشان دهنده مصرف پالت‌های تیره و خاکستری بوده و یا دائماً از رنگ‌های سری خاکستری، زیتونی و دودی استفاده کرده است.

پایه دکلره در هر درجه‌‌ای که باشد رنگ بعد از آن را نیز از همان درجه و پایه برای موها انتخاب می‌کنیم مثلاً اگر پایه دکلره 7 باشد ما می‌توانیم رنگ روی آنرا از رنگ‌های 7/0 یا 7/1 یا 7/2.... كه با اکسیدان 3% و 9% بکار می‌رود یا یک درجه تیره‌تر انتخاب می‌نمایيم و اگر بعد از دکلره پایه مو متفاوت باشد مثلاً 7 ؛ 8 و 9 و یا لکه‌های پایه 10 روی موها باشد رنگ‌ انتخابی برای بعد از دکلره و پایه 6 یا 7 که تیره‌ترین قسمت پایه روشن می‌باشد انتخاب و اگر بخواهیم رنگ سرد را جایگزین رنگهای گرم کنیم باید از روش (دانه دادن مصنوعی: پرکلراسیون) به مو، مقاومت رنگ گرم را روی سرد افزایش دهیم چون رنگ گرم به سرد می‌چربد پس ابتدا با رنگ قرمز تنها روی موها که رنگ سرد دارند ماساژ داده و بعد از 10 دقیقه بدون پاک کردن رنگ مورد نظر که جزء گروه گرم می‌باشد را با اکسیدان 20% ترکیب کرده و به ریشه و ساقه می‌زنیم و 30 دقیقه بعد موها را می‌شوئیم.

نکته مهم
اگر خواستیم رنگ‌های گرم را به سرد تغییر دهیم از یک شامپوی شیمیایی یا دکاپاژ و یا ریموور استفاده می‌کنیم-
- بهتر است موها کمی چرب و کثیف باشد تا عمل محافظت از مو انجام شود و بعد از انجام کار بهتر است از آب ولرم استفاده شود نه آب سرد چون موجب کدر شدن رنگ می‌شود و نه آب گرم که موجب آزار پوست سر مشتری شود.